Treningsapper mm

Hei og god mandag!!

Jeg har gått over til nesten fullstendig pc'jobbing den neste måneden, og bare lengter etter å være mere i fysisk aktivitet. Det hjelper ikke akkurat at noen ribbein har bestemt seg for å krangle, men det ser vi bort i fra.

Team Allsvinn er en stor motivator for meg. De har ikke begynt enda, men har store planer om å følge hjemmesiden utover høsten for også å holde min motivasjon oppe. Når andre kan, så kan da jammen jeg og :) Siden anbefales ellers på det sterkeste.

De siste åtte årene har jeg trent en del pilates. Ikke har jeg blitt veldig god, men for meg er det en veldig god form for trening, spesielt fordi jeg har valgt de pilatesformene som har lav hastighet. Leddene mine trives, musklene blir sterkere og jeg får kanskje litt mindre vondt??

I dag er jeg superglad fordi det har kommet en ny pilates app for iphone og ipad som jeg vil anebefale:

 Your  Pilates Trainer: Faktisk overraskende god pilates trening, hvor man kan legge opp egne programmer eller følge de som er. Fra helt basale nivåer til intermediære.

Nike Traning Club:  Kjempebra app som gir det veldig mange forskjellige øvelser og programmer, som kan tilpasses de aller fleste. Klarer du ikke et helt program er det ingen krise, det kan stoppes halvveis uti. Litt trening er bedre enn ingen trening!

Og sist av alt, men absolutt ikke minst, sjekke geocaching.com.  Det er ikke alltid like lett å komme seg ut på tur. Når man plutselig har et mål for turen, blir alt mye bedre. Og,- her finner man til og med en skatt eller to mens man vandrer!!! Prøv!

Som dere sikkert skjønner forsøker jeg å ta meg selv i nakken, akkurat her jeg. Ikke vente til jeg bli bedre, ikke vente til jeg jobber annerledes, eller til været er annerledes. Målet er å trene to-tre ganger i uken. Noen andre som tenker likt??

 

2 kommentarer

Ida

23.08.2012 kl.18:23

Jeg er fan av pulsklokka mi samt Runkeeper eller lignende apper som holder styr på avstand. Da kan jeg måle forbedring evnt. forverring. Det første er helt klart mer motiverende enn det siste. Litt nerd og med et vist konkurranseinstinkt så alt som kan måles er gøy.

Prøver også å få til tre økter i uka og syntes det meste føles lettere når jeg får det til. Varierer intensitet og aktivitet ut i fra form, overskudd og lyst.

lupusmamma

24.08.2012 kl.12:41

Ida: Godt det er flere enn meg som liker tekniske dingser som gjør at noe kan måles :) Fortsatt lykke til med treningen!

Skriv en ny kommentar

lupusmamma

39, Oslo

Jeg fikk Systemisk Lupus Erytematosus (SLE) når jeg var 17 år gammel og ble diagnostisert når jeg var 26. På tross av sykdommen lever jeg et aktivt liv, med små barn og masse jobb. Sykdommen er rolig i perioder, men for tiden er den litt for aktiv. Legg gjerne inn kommentarer, det er veldig hyggelig !!

Akkurat nå leser personer denne bloggen.

Related Posts with Thumbnails Norske blogger

Arkiv

Tilpasset søk
hits